Nicolae Robu dorea să facă Metrou în Timișoara, înainte de Emil Boc / “Ideea a fost respinsă cu ironie de elitele locale”
Pe bani europeni, CFR Infrastructură, Ministerul Transporturilor și firma italiană Astaldi vor începe, cel târziu anul viitor, un imens șantier în Timișoara. În 3 ani, trebuie modernizată și dublată calea ferată electrificată care taie orașul în două, trebuie construite două pasaje de dimensiunea celui de la Săcălaz, un pasaj cu sens giratoriu pe 4 benzi, suspendat la 10 metri și o gară urbană în dreptul Iulius Town, scrie jurnalistul Sorin Bogdan pe pagina sa de facebook.
Într-un interviu recent, fostul primar Nicolae Robu a propus atunci soluția introducerii liniilor într-un tunel subteran, în care să rămână loc și pentru o linie de metrou. Ideea sa a fost respinsă cu vehemență și ironie de “elitele locale”. Varianta scoaterii căii ferate din oraș nu avea finanțare și a fost considerată o pasare a problemei către viitoarea generație, având în vedere că Timișoara se va dezvolta puternic spre nord.
Negocierile privind proiectul modernizării și dublării căii ferate electrificate pe amplasamentul existent au avut loc în primăvara lui 2017. Pe de-o parte, Nicolae Robu și echipa primăriei, pe de cealaltă, proiectanții și conducerea CFR Infrastructură. Deși administrația actuală îi acuză că refuză să comunice despre evoluția proiectului, Nicolae Robu este mulțumit de negocierile de atunci cu cei de la Transporturi. “Este un proiect de modernizare foarte important pentru România, nu numai pentru Timișoara,” explică fostul primar. “Eu cred că, în termenii pe care i-am negociat, lucrurile sunt în regulă pentru oraș. Nu vor fi mari perturbări.”
S-au obținut câteva certitudini și unele promisiuni. CFR Infrastructură va construi două pasaje de dimensiunea celui de la Săcălaz (unul în zona Ronaț, celălalt la UMT), un pasaj cu sens giratoriu pe 4 benzi, suspendat la 10 metri, la Baader (dupa modelul descoperit de Nicolae Robu în județul Prahova) și o gară urbană, în dreptul Iulius Mall. Au rămas la nivel de promisiuni două tunele pentru pietoni (unul la Parcul Botanic, unul în zona Oituz) și o “autostradă pietonală” între Popa Șapcă și Gara de Est, mai scrie Sorin Bogdan.
Fără a pretinde că este varianta ideală, fostul primar se declară mulțumit: “Este o variantă bună pentru oraș, care – în contextul dat – a scos maximum, zic eu. Mai mult de atât, nu puteam,” conchide Nicolae Robu.
Ikeea nu găsește lucrători comerciali și pune mash-uri pe palatele istorice ale Timișoarei