Inteligența Artificială – cum influențează aceasta modul în care navigăm pe internet?
Inteligența artificială este o actualitate, mai ales la momentul actual și în rândul publicului larg – prin intermediul uneltelor AI ChatGPT și Midjourney, printre altele. Totuși, aceasta este prezentă în mediul online de mai mult timp, fiind constant îmbunătățită pentru a ajuta utilizatorul. Desigur, singurul lucru pe care aceasta îl poate face pentru noi în momentul de față este de a ne ajuta să navigăm mai bine pe internet.
Astfel, inteligența artificială îmbunătățește navigarea pe internet. Ne poate garanta siguranța, prin filtrarea rezultatelor cautărilor și omiterea celor care nu sunt adecvate, de exemplu, sau ne poate oferi răspunsuri mai pertinente la anumite întrebări.
Siguranța utilizatorului capătă un nou înțeles
După cum am menționat, inteligența artificială poate ajuta – și deja o face – la crearea unui internet mult mai sigur pentru toate tipurile de utilizator. Chiar și în momentul de față, anume când există deja unelte IA care funcționează în fundalul fiecărui website și motor de căutare, tot trebuie să cauți câteva recenzii înainte de a începe să folosești o nouă platformă sau un cazinou online.
De altfel, vrei să știi dacă poți introduce datele personale pe platforma respectivă fără nicio problemă, mai ales atunci când vrei să încerci mai multe cazinouri online și implicit, trebuie să creezi conturi de utilizator.
Ei bine, inteligența artificială va putea elimina nevoia acestor căutări în plus prin simpla eliminare a website-urilor care nu sunt de încredere din rezultatele căutărilor. Desigur, Google este cel care ar trebui să facă primul pas în această privință.
Utilizatorul va avea parte de o navigare extrem de personalizată
În momentul de față, majoritatea căutărilor – și rezultatelor – realizate de către un utilizator nu sunt prea personalizate – în sensul că majoritatea rezultatelor nu au nicio legătură cu termenul căutat, printre altele. Inteligența artificială poate fi de ajutor și în acest aspect.
De exemplu, în viitor inteligența artificială va putea determina contextul unei căutări fără ca utilizatorul să ofere prea multe detalii. Astfel, o căutare pe termenul bilete concert realizată în momentul în care un concert este anunțat în zona ta te va duce la rezultatele aferente – și nu la opțiunea de a cumpăra bilete pentru un concert din alt oraș sau din altă țară.
Acest aspect va influența și modul în care specialiștii realizeaza optimizare de tip SEO – mai exact, cuvintele cheie și optimizarea unui text cu ajutorul acestora nu va mai fi atât de relevantă, din moment ce uneltele de inteligență artificială pot ajuta motoarele de căutare să ofere rezultate bazate pe contextul termenului căutat și nu doar pe cuvântul cheie introdus în căutare.
Soluții mai bune de căutare vocală
Căutarea vocală este limitată la momentul actual, chiar dacă avem la dispoziție asistenți destul de puternici, precum Siri și Google Assistant, printre alții. Din nou, limitarea acestora este bazată pe faptul că nu pot înțelege contextul căutărilor realizate de utilizatori.
Totuși, unelte IA precum ChatGPT se descurcă mai bine la acest aspect, acestea fiind alimentate de un concept numit natural language processing (NLP) – mai exact, aceste unelte sunt concepute special pentru a înțelege și reproduce modul natural de vorbire.