Maria Grapini solicită CFR să nu închidă prima cale ferată montană din România
Prima cale ferată montană între ORAVIŢA şi Anina se va închide după aproape 200 de ani de la inaugurare. Construită în timpul Imperiului Austriac, reprezintă un monument cultural unic in România precum şi o realizare tehnică deosebită. A primit supranumele de ‘Semmeringul bănăţean‘ fiind dată în folosinţă doar câţiva ani după faimoasa cale ferată ‘Semmering‘ din Austria.
Legenda spune că inginerul Johann Ludwig Dollhoff-Dier s-a aruncat într-o prăpastie de pe un viaduct, considerându-se vinovat de un prim eşec al perforării tunelului Gârlişte, unde cele două galerii nu s-au întâlnit din cauza unei devieri verticale de aproape trei metri.
Citeşte şi: MARIA GRAPINI: „MCV-ul, scris la BUCUREŞTI. Un ATAC la Suveranitatea naţională”
Astăzi, conducerea CFR Călători a decis să suspende circulaţia trenului pe linia Oraviţa-Anina, în timpul săptămânii – garnitura urmând să circule doar în weekend. O serie de navetişti s-au plâns eropalramentarului Maria Grapini., cerându-i să susţină cauza Semmeringului bănăţean.
“Trag un semnal de alarmă ferm, pentru că vorbim despre o rută cu frumuseți unice, râvnită de toți turiștii străini care vizitează zona, vorbim despre un paradis geografic! Acest paradis trebuie păstrat, conservat, dezvoltat, nu restrâns, restricționat! Refuz să cred că ne jucăm cu simboluri naționale, căci, aici, vorbim despre așa ceva! Declarativ, unii militează pentru dezvoltarea turismului românesc…Astfel? Deținem o bijuterie a infrastructurii și a naturii și decidem s-o ascundem privirilor celor care ne vizitează? E absurd! Voi lua atitudine oficială și voi solicita o revizuire imediată a deciziei CFR Călători!“, a declarat europarlamentarul Maria Grapini.
Citeşte şi: Adio, forfetara din turism? MARIA GRAPINI se întreabă ce-i mână în luptă pe liberali
Calea ferată Oravița-Anina a fost construită de austrieci între anii 1855-1863, pe când Banatul făcea parte din Imperiul Austro-Ungar. Ea se întinde pe o lungime de 34 de kilometri, cu 10 viaducte, extrem de spectaculoase, cel mai frumos fiind cel de la Jitin. Pe traseul incredibil, mai există 14 tuneluri prin stâncă, cel mai lung tunel, de 660 metri, fiind cel de la Gârlişte. Linia nu a fost niciodată electrificată.